رونق اکوتوریسم رودخانه ای در هراز مازندران
پیغام مدیر :
تمرکز فعالیت ایتور بر گردشگری و کمک به این صنعت است. لطفا ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید
رونق اکوتوریسم رودخانه ای در هراز مازندران
نوشته شده در چهار شنبه 19 شهريور 1393
بازدید : 628
نویسنده : محمد نجاتی

تور قايق سواري در آبهاي خروشان در رودخانه هراز مازندران به منظور توسعه اکوتوريسم رودخانه‌اي و رونق طبيعت‌گردي اجرا مي‌شود.

http://www.istta.ir/images/3713ff1d-0c7a-49ee-a747-5b8fd746835e_260_199.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی - فرهنگی دانشجویان ایران (istta) به نقل از مانا، هم اکنون تور قايق سواري در آبهاي خروشان رودخانه هراز که يکي از مهمترين رودخانه مازندران نيز به شمار مي آيد بعد از بررسي و پاکسازي رودخانه هراز با همکاري تيم کارشناسي انجمن رفتينگ ايران در حال اجراست.

انجمن رفتينگ ايران با حمايت کميته ملي طبيعت گردي کشور رودخانه هراز مازندران را به عنوان يکي از رودخانه هاي داراي پتانسيل خاص در اين رشته انتخاب کرده است تا همزمان رشته هاي مختلف طبيعت گردي در مازندران نگين طبيعت گردي کشور توسعه يابد.

تنها بخشي از رودخانه هراز به طول تقريبي 10 کيلومتر که با بررسي هاي انجام شده از نظر عواملي چون درجه سختي آب، سرعت امواج، وضعيت دسترسي و ويژگي هاي منحصر بفرد طبيعي و چشم اندازهاي متنوع به منظور راه اندازي و توسعه اکورفتينگ مناسب تشخيص داده شده است که پس از پاکسازي مورد بهره برداري تيم حرفه اي انجمن رفتينگ کشور قرار گرفت.

در حال حاضر اين تور گردشگري و ورزشي در روزهاي پاياني هر هفته برگزار مي‌شود.

رودخانه هراز يکي از رودخانه هاي دائمي استان مازندران است که به دليل وجود مناطق زيبا و بکر در حاشيه اين رودخانه به ويژه در فصول بهار و تابستان و همجواري با ديگر جاذبه هاي طبيعي چون چشمه آب معدني لاريجان و آماده بودن امکانات رفاهي و اقامتي مورد اقبال خيل عظيمي از گردشگران داخلي و خارجي قرارمي گيرد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار گردشگري , ,



مطالب مرتبط با این پست
.